úterý 3. října 2017

Víkendové potěšení pro oko…

V nedaleké vesnici se koná každý rok na Svatého Václava staročeský jarmark. Letos jsem tam byla na doporučení kamarádky poprvé. Vystoupení Marcely Holanové či pouťové atrakce mě nechávají chladnou, i když jako dítě jsem kolotoče samozřejmě vyhledávala.  Nejvíce jsem se těšila na stánky s rozmanitým výběrem zboží. Mimo stánků s rychlým občerstvením či nafukovacími balónky za 130 Kč (na aliexpressu se tyto balónky dají sehnat za 24 Kč) mě pár prodejců opravdu zaujalo. Bylo potěšením uvidět vždy něco pěkného, nevšedního a zajímavého!
Na prvním místě bych zmínila stánek se sušenými lučními květinami. Byla to nádhera! Nemohla jsem se vynadívat a ty vůně…S některými názvy květin jsem se ještě nesetkala, sáhla jsem automaticky po levanduli, ale poté mne zaujala černucha, už jsem jí viděla na komodě ve zlaté váze (a taky že tam skončila). Velmi příjemný byl i stánek, kde ve velkých džberech nabízeli mořské soli s různými vůněmi, mohli jste si zde namíchat sůl dle libosti. S plátky růží, levandulovou, pomerančovou, s meduňkou…Ani nevíte, jak mě mrzí, že kolem stánku jsem jen proběhla, naše Kája se už nemohla dočkat skákacího hradu.

Zdroj: autor

Za zmínku také stojí stánky s kořením. Nedám dopustit na medvědí koření, mám ho téměř vždy po ruce, a když nevařím klasické omáčky, ráda po něm sáhnu na ochucení masa. A když už jsme u jídla, nejdelší dobu jsme s manželem stáli u stánku se sýry. K vínu opravdu to nejlepší, ale to nemusím psát, že :-) Nechali jsme si od paní poradit a udělali jsme dobře. Francouzský sýr typu ementál byl delikatesa. Bylo tam i pár stánků s dětským textilem, některé opravdu originální, nicméně žádný mě nezaujal natolik, abych se podívala blíže. Ještě bych vyzdvihla stánky s podzimními květinami a domácími marmeládami. Potěší Vás už pouhým pohledem.

Zdroj: autor

Hlavním cílem výletu bylo najít inspiraci, jak zajímavě vyzdobit dětský pokoj. V tomto případě jsem byla celkem zklamaná, zmínit bych mohla snad jen barevné polštářky vonící po bylinkách či lapače snů. Tady jsem se na chvilku zastavila a přemýšlela, zda jej nepořídit holčičkám do pokojů. Ano, je to chytač prachu, ale strašně pěkný :-) Nejvíce se mi líbil čistě bílý, vyšívaný, s peříčky.

Zdroj: mall.cz

Určitě doporučuji občas trhy navštívit, ať už jarmarky, farmářské trhy, atd. Dají se tam najít opravdu zajímavé věci! Svíčky od PartyLite, které jsem zmínila v předchozím článku, tam měli dokonce za necelé tři stovky.
A na závěr přišla na řadu malinovka a pivo. Klasika :-)


Přeji Vám den plný inspirací, Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat