čtvrtek 30. listopadu 2017

Vánoční dekorace

V minulém článku "Užijte si svátky v klidu" jsem si slíbila, že budu mít vánoční dekorace hotové před první adventní nedělí, a to jsem taky splnila. Vyrazila jsem s kočárkem ven a když jsem se vracela domů, měla jsem opravdu velký náklad. Letos jsem si z vánočních dekorací koupila jen dva andělíčky, jinak jsem použila vše staré a co jsem našla v přírodě. Větvičky břečťanu, tújí, břízek, smrku, a tak dále. Jelikož se šípek už nedá moc použít, koupila jsem si v Hornbachu dvě umělé šípkové větvičky. Myslím, že to vypadá pěkně, ne?

Samozřejmě jsem nezapomněla ozdobit i můj oblíbený rám v jídelně. Jednoduše jsem navázala do jednoho rohu větvičky a doprostřed pověsila zvoneček. Je to rychlé a pěkné.

Adventní věnec jsem letos vyrobila z pytloviny. Mám ráda jednoduchost, nic přeplácaného, blýskavého a barevného. Poté už stačí jen napíchat svíčky a přitavit dekorace. Jednou z nich jsou i dřevění sobi...u nich jsem se pozastavila, protože dle mého názoru do českých vánoc nepatří. Když už něco podobného tak jeleny. Mám ráda české tradice a jelikož žiji v České republice, netvrdím dětem, že existuje Santa Claus či že místo jelenů máme v lesích sobi.

Další dekorace jsem umístila na konferenční stolek, krbová kamna a parapet. Jedná se o dřevěný tácek se svíčkou, bílým stromkem jako dominantou a menšími doplňky (skořice, šišky). Na parapet jsem postavila dva keramické andělíčky, mezi nimiž je svíčka.




Své místo má v chodbě na stěně i adventní kalendář. Letos jsme ho museli umístit výše kvůli malé Valentýnce. Na kousek větve břízy jsem navěsila látkové pytlíčky plné překvapení. Nahoru jsem uvázala mašli z pytloviny a Karolínka výsledek opravdu ocenila :-)


Samozřejmě by měl být ozdoben i vchod do domu. Na dveřích visí jednoduchý bílý věneček, na který jsem tavnou pistolí přilepila dřevěné hvězdičky a doprostřed pověsila andělíčka, také ze dřeva. Na zemi mám v každém rohu dva velké květináče se stromky, které jsem jen obvázala mašlí z pytloviny. Do dvou plechových bílých květináčů jsem naaranžovala kmínek břízky, šišky,větve, atd. Nesmí chybět ani lucerna, které ve tmě vše kouzelně osvítí.



Pěkné vánoční tvoření, Petra

2 komentáře:

  1. Krásná dekorace :-) . V jednoduchosti je krása :-) . Já také nedělám žádné honosné dekorace :-) . Mám dva skleněné tácy , jeden v obýváku na stole a jeden na jídelním a na nich mám malý svícen a okolo vánoční ozdoby, a to bohatě stačí :-) . Pak mám ještě klasický adventní věnec a světýlka venku na zábradlí na balkóně :-)

    OdpovědětVymazat
  2. My máme doma už poměrně dlouho vánoční dekorace z háčkovací příze, které nám dělala ještě babička, když pletla a háčkovala. Teď už jí moc neslouží ruce a hlavně prsty, tak se to učí manželka podle jejích rad. :) Ale jako ještě je to začátečnice. Babička se to učila 50 let, tak má před sebou velkou cestu. :)

    OdpovědětVymazat