pondělí 20. listopadu 2017

Káva nebo čaj?

Během prodlouženého víkendu jsme navštívili na chalupě babičku. Slavila krásné jubileum a sešla se po delší době širší rodina. Posadili jsme se kolem vyhřátých kamen a jak to tak na rodinných oslavách bývá, začali jsme vzpomínat. Stůl byl plný občerstvení a poté padla otázka, kdo si dá kávu a kdo čaj...(nenechte se zmást, pilo se i víno a slivovice). Tato otázka mě nevím proč utkvěla v hlavě. Možná se Vám to zdá jako téma na článek nezajímavé, ale já se toho chytla, jak už jste jistě z nadpisu poznali :-)


Od střední školy miluji kávu. Začala jsem ji pít při nočním učení a pak už to byl zvyk. Tak nějak to přišlo samo a nenuceně. Stal se z toho rituál. V práci po obědě či doma, když děti spí. Nikdy jsem neřešila, jak kávu správně pít, prostě rozpustná, to bylo moje gusto. Čím jsem však starší, dostalo se mi pod ruku pár odborných článků o kávě a začínám experimentovat. Že mléko správně do kávy nepatří, to jsem tušila. Ale nedejte si ho ještě s kostkou cukru! Nyní se snažím naučit pít kávu bez mléka a sladidel. Prý je to vynikající požitek a dostanete se tak k pravé chuti kávy. Uvidíme :-) K narozeninám mě George Clooney přivezl nového kamaráda, kávovar DeLonghi a já na něho nedám dopustit! Jsem prostě kávový typ :-)


Čaj jsem nikdy moc nepila, ráno nebyl čas a že by mě nějak extra chutnal, to říci nemohu. Většinou jsem si ho dala na horách, když jsem z nějakého důvodu nemohla pít svařáka...:-) Poslední dobou však nastala změna a já propadla sypaným čajům. Vůbec nemám potřebu tyto nápoje sladit. Dokonce se stalo, že někdy dám čaji přednost před kávou. Níže na obrázcích uvádím mé nejoblíbenější. 

První je Pu-Erh od Oxalis. Jedná se o odtučňovací čaj a má výbornou nasládlou zemitou chuť. Tento druh čaje se pěstuje v čínské provincii s vysokou nadmořskou výškou již 700-1700 let. Byly u něho prokázány léčivé účinky na trávení a obsahuje přírodní antibiotika. Tyto informace jsem si přečetla až poté, co jsem čaj ochutnala. Doporučuji!


Dále mne oslovil anglický sypaný čaj od firmy Twinings "Lady Grey". Ti, co mě znají, dobře vědí, že miluji Anglii. Tu krásnou a někdy tajemnou architekturu domů, zvláště na venkově. Už jako malá jsem si říkala, že až budu bohatá (byla jsem tak naivní), jako první si koupím staré sídlo na anglickém venkově, které skrývá nějaké tajemství. Ano, na seriál Vraždy v Midsomeru se dívám, ale tohle mě lákalo už daleko předtím. Stejně tak, jako s oblibou sleduji život britské královské rodiny a nejraději mám romány z tohoto ostrovního státu. A jak jinak si naladit atmosféru Anglie, než čajem o páté :-) Také doufám, že po těch letech plných zmínek o Londýně už můj manžel konečně pochopí, že nejkrásnější dárek by pro mě byl prodloužený víkend v této metropoli :-) Ráda bych se tam po letech zase vrátila!



Mé poslední doporučení se týká pravého tureckého čaje. Přivezl mi ho bratr, když byl v Turecku na stáži. V těchto skleničkách ho uvidíte pít nespočet lidí posedávajících v kavárnách a restauracích. Je velmi silný, proto stačí malé množství a musím říci, že dokáže povzbudit.


Přeji krásné chvilky u kávy a čaje, Vaše Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat