čtvrtek 9. listopadu 2017

Štěstí je nakažlivé….

Před rokem jsem měla krátké období, kdy mě nic nebavilo, měla jsem většinou špatnou náladu a celkově se dívala na věci spíše negativně. I když jsem neměla důvod, nebylo na co si stěžovat. Nejhorší na tom bylo, že toto rozpoložení jsem přenášela i na lidi kolem sebe. Znáte to, máma je většinou ta spodní základní kostka komínu, na které všechno stojí… Ani nevím, kde jsem to přirovnání četla, ale nemůžu na něj zapomenout, protože je pravdivé.  Na internetu jsem narazila na výborné recenze ke knize „Projekt štěstí“ od Gretchen Rubin a ihned si ji objednala.
Autorka v něm tvoří projekt štěstí, který trvá rok. Snaží se v něm dodržet daná předsevzetí a překonat své zlozvyky a špatné vlastnosti. Čas se totiž nedá vrátit zpět a každý promarněný den je navždy ztracený. Přiznám se, že kniha mi opravdu přinesla mnoho nových pohledů na život a spousty dobrých rad, jak si zpříjemnit den. Ráda bych se o ně s Vámi podělila, proto jsem z knihy udělala výtah pro mě těch nejdůležitějších věcí:


Vyřiď nepříjemný úkol
Jednou za čas si udělejte seznam věcí, které jste dlouho odkládali a pusťte se do jejich vyřízení (návštěva banky, zubaře,….)

Vyhazuj, vylepšuj, organizuj
Nepořádek v domácnosti ubírá energii. Pořiďte si hodně pytlů na odpad a zbavte se nepotřebných starých věcí, u kterých si už deset let říkáte, že se možná někdy hodí. Začněte šatní skříní. Dejte pryč i oblečení, které ve Vaší skříni leží jen proto, že jednou určitě zhubnete a do tohoto krásného kousku se vejdete. Tyto věci určitě udělají radost charitě. Z nepořádku se díky dobré organizaci dá udělat pořádek, věřte mi.


• Nezapomeň na lásku
Odborná literatura uvádí fakt, že s příchodem dětí se vyvíjí na manželství silný tlak a narůstá v rodině nespokojenost. Je nutné si uvědomit, že partnera nezměníte. Přestaňte se tedy hádat kvůli maličkostem, nešetřete důkazy lásky, pochvalte partnera, když si to zaslouží. Nesekýrujte, ale hezky poproste. Omluvte se, když máte za co.

•Nezapomeň na přátele
V mém životě tvoří přátele jednu z nejdůležitějších věcí. Bez nich bych nebyla šťastná. Nezapomínejte tedy na mě, pozvěte je občas na kafe, uspořádejte nějakou akci či jim jen tak pošlete dárek. Nebojte se poznávat nové lidi, určitě v některých z nich najdete nové přátele, kteří Vám rozšíří obzory.

•Nebojte se požádat o pomoc, když daný úkol či situaci nezvládáte

•Neúspěch berte jako zábavu a poučení do budoucna

•Děti
Děti jsou největším zdrojem štěstí. Z vlastní zkušenosti vím, že když přijde k batoleti i ten největší pesimista, začne se usmívat. Pošlete občas babičkám a dědečkům fotky vnoučat nebo pohled z výletu. Budou moc rádi! Sdílejte s dětmi jejich hry a vraťte se občas do bláznivého dětství, získáte novou energii :-)

• Radujte se teď a tady
V každé chvíli je možné si udělat radost, i maličkostmi. Pusťte si svůj oblíbený song, do práce si udělejte vynikající svačinu, oblékněte si svůj nejlepší svetr, překvapte manžela delikátní večeří a děti nečekaným výletem,….Možností je nepřeberné množství, záleží jen na Vás, zda je využijete!

•Myslete často na radostné okamžiky

• Udělejte si čas na svůj koníček, alespoň dvakrát do týdne

• Ukažte se někdy
Neseďte jen doma a občas vyrazte s přáteli či rodinou ven. Věnujte se zábavným aktivitám, ale i společenským akcím. Nikdy nevíte, koho potkáte…

•Nepomlouvejte a berte ohledy na druhé
Když budete na lidech vidět hlavně to dobré a chválit je, budete mít i lepší pocit. Kritika je ve většině případů zbytečná. Je na Vás prodavačka nepříjemná? Zkuste se usmát a být milí, uvidíte, co se stane :-)

• Cvičte a veďte si stravovací deník
Deník je samozřejmě jen pro ty, kteří nejsou spokojeni se svým vzhledem.

•Smějte se nahlas

To jsou základní body, které jsem si z knihy vytáhla já a snažím se jimi řídit. Jedním z předsevzetí v knize bylo i psát si blog. Takže jsem to vzala doslova :-) Gretchen Rubin mě také přivedla na jeden skvělý nápad, a to založit každému dítěti „krabici vzpomínek“. Objednala jsem pěkné krabice a vkládám do nich holčičkám věci, které si za pár let rády prohlédnou. Patří mezi ně kniha vzpomínek, přání k jejich narození, pozvánky na jejich narozeninové oslavy a křtiny, pohledy od prarodičů, vyšívaná dečka od prababičky, první botičky, a tak dále….Nechte se inspirovat i Vy!


Šťastnou cestu za štěstím, Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat