pátek 3. listopadu 2017

Je milé dodržovat rodinné tradice

Na podzim jsme pro naše holčičky uspořádali křtiny. V naší rodině se jedná o dlouholetou tradici, sama jsem také křtěná. Abych uvedla vše na pravou míru, nekřtili jsme z důvodu očištění od hříchů (jak zjednodušeně vysvětluje církev křest), ale jak už bylo zmíněno, nechtěli jsme porušit rodinnou tradici. Zároveň věřím, že křtěný člověk má nad sebou anděla strážného, jak mi kdysi babička vysvětlovala. Nepovažuji se za věřícího člověka, ale ani ne za ateistu. Jednoduše věřím v naději a osud. Dalším důvodem našeho rozhodnutí bylo, že se po delší době opět sejde celá širší rodina. Jelikož jsem hostitelský typ, nenechala jsem si tuto šanci ujít.


Kostel ve mně vzbuzuje zvláštní pocity. Ten velký světlý prostor mi připomíná, jak je člověk vůči celému světu malý, ale zároveň jej dokáže svými činy změnit. 


Ale zpět k naší oslavě. Za kmotry šli dcerám můj bratr a švagr. Pokud o křtinách přemýšlíte, doporučuji účast obou rodin, aby nedošlo ke zbytečným sporům. I výběr druhých jmen nebyl jednoduchý, museli jsme přece uspokojit všechny babičky :-) Nakonec to bylo velmi příjemné odpoledne. Holky tu půlhodinku v kostele zvládly bez problémů. Akorát naše malá Valentýnka ještě nikdy nežvatlala tak hodně a nahlas, jako při obřadu. Poté jsme měli připravené pohoštění ve vinárně, které bylo milou tečkou za celým dnem.




Karolínka a Valentýnka dostaly také krásné dárky. Tímto všem zúčastněným ještě jednou děkujeme. Vždy se snažím, aby byl článek pro čtenáře něčím přínosný. V tomto případě bych zmínila pár tipů na dárek, které holky ke křtinám dostaly a byly opravdu nadšené! Tyto věci se hodí do dětských pokojíčků a určitě potěší i jako dárek například k narozeninám. Jedná se o dřevěnou kasičku, dřevěnou šperkovnici se jménem a krabičku na první zoubky.


Doufám, že jste měli hezké čtení, Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat