pátek 30. března 2018

Něco na zub...

Tentokrát o něčem dobrém na zub. Teta mi nedávno řekla, že doufá, že můj blog nebude o jídle :-) To určitě nebude, ale občas si dovolím sem napsat pár tipů na pokrmy, které mne zaujaly. Jsou Velikonoce a uvařit či upéct nějakou delikatesu se vyloženě nabízí. Máte určitě rodinné návštěvy a je také třeba pohostit koledníky.
Nejprve bych ráda zmínila brusinkový nápoj, který je plný vitamínů a Vaše hosty určitě mile překvapí. Nemusíte jim přece nalévat jen šťávu či vodu s citronem (pokud pijí nealkoholické nápoje). Budete potřebovat:
1l brusinkového džusu
2 mandarinky
kousek čerstvého zázvoru
2 sáčky dobrého ovocného čaje

Postup je jednoduchý. Brusinkový džus ohřejte, nakrájejte do něj pár koleček zázvoru a vařte cca 5 minut. Poté v nápoji vylouhujte 2 sáčky čaje a povařte ještě dalších 5 minut. Na závěr přidejte šťávu ze dvou mandarinek a vyndejte kolečka zázvoru. Sladit není třeba, nápoj je sladký dost sám o sobě. Já jej proto zředila ještě 0,5l vody. Výborný je teplý ale i studený s ledem!

Za druhé jsem nadšená kakaovou roládou se šlehačkou, což je recept od babičky mého kamaráda. A jak víte, babičky to prostě umí :-) Je to recept bez mouky, lehký a nadýchaný. Mé holky se po roládě mohou utlouct. A upřímně, já taky. Výhoda je, že ji můžete dát do mrazáku a nečekaná návštěva bude mít o dobrotu postaráno! Budete potřebovat:
5 vajec
2 lžíce kakaa
10dkg cukru krupice
smetana ke šlehání

Vyšleháte žloutky s cukrem a kakaem. Poté postupně a pomalu přimícháte sníh z bílků. Nalijete na plech s pečícím papírem. Dejte do trouby předehřáté na 150°C na cca 7 minut. Až buchta vychladne, potřete ji vyšlehanou smetanou a srolujte. Zabalte do alobalu a dejte do ledničky či mrazáku, dle doby servírování.
Do třetice všeho dobrého :-) Když jsou ty Velikonoce, nesmí chybět beránek. Peču ho hlavně kvůli dětem, nikdy mi moc nechutnal. Proto jsem se rozhodla najít recept, který bude stát za to. A našla jsem ho :-) V časopise Albert je vynikající recept na velikonočního beránka. Trochu jsem si ho pozměnila, místo mléka jsem použila smetanu a rum jsem nahradila mou milovanou Baileys. Zkuste také namísto vysypání formy hrubou moukou nebo strouhankou použít rozdrcené BeBe sušenky. Úspěch zaručen :-) Budete potřebovat:
250g změklé Hery
200g cukru krupice
2 vejce
400g polohrubé mouky
Baileys (či rum, citronovou kúru, vaječný koňak,...)
250-300ml smetany ke šlehání
1 kypřící prášek do pečiva
rozpuštěné máslo na vymazání formy
rozdrcené BeBe sušenky

Nejprve jsme s Karolínkou utřely Heru s cukrem do nadýchané hmoty, poté přisypaly mouku s kypřícím práškem do pečiva, přidaly 2 vejce a Baileys. Po zamíchání jsem vlila cca 260ml smetany. Těsto nesmí být ani tuhé ani příliš tekuté. Nakonec jsem vše vlila do máslem vymazané a sušenkami vysypané formy na beránka. Dala jsem do trouby předehřáté na 170°C na cca hodinu (raději zkoušejte špejlí).



Tak dobrou chuť a krásné Velikonoce! Petra

PS: Články budu nově zveřejňovat na blogu vždy v neděli.

2 komentáře:

  1. Brusinkovy elixir jsem ochutnala a byl moc dobrý a o recept na roladu jsem ti chtěla stejně psát, protože Editka mi ho celej snědla, ač byla po jídle :-)

    OdpovědětVymazat