středa 7. března 2018

Zábavné čtení a učení

Přečetla jsem další knihu. Knihu, do které se mi moc nechtělo, protože předchozí příběh od stejné autorky mne vůbec nezaujal. Nicméně jsem šla do rizika a Radka Třeštíková mě knihou Osm velmi příjemně překvapila. Nechtěla jsem dát čtení z ruky a večery se staly o dost příjemnějšími. Za tři dny bylo po všem a otevřený konec děje ve mně vzbuzuje naději na pokračování. A já se těším. Určitě doporučuji. Jedná se o poutavý příběh dívky, která se probudí z komatu a nic si nepamatuje, ani kdo ji postřelil. Postavy a jejich povahové rysy jsou krásně vykreslené a závěr je opravdu nečekaný! 


A na jakou knihu se chystám? Historické rodinné ságy mě vždy lákaly, takže Panský dům od Anne Jacobsové bude to pravé. Nečetli jste někdo? Zároveň si uvědomuji, že už začínám mít dost románů. Chtělo by to vážnější témata, která jsem dříve četla raději než odpočinkové knihy. Je to tím, že jak přišly děti, sahám po knihách u kterých si odpočinu, ne po těch, které mi nedají spát. Spánek je pro mě totiž luxus. Takže například na knihu Africká zima od lékaře Tomáše Šebka (vypráví o situaci v Jižním Súdánu zmítaném válkou) jsem se v knihkupectví dívala asi pět minut, pak jsem odešla. Bez ní. Věřím však, že si ji jednou přečtu. Až mě děti nechají spát a já budu opět sahat po vážnějších a těžších žánrech.

A teď z jiného soudku. Já jsem se knihou zabavila. A co děti? 
Karolínku mám už přes měsíc doma. Chřipku vystřídaly neštovice. Paráda. Poučky typu "kdo si hraje, nezlobí" u nás teď moc neplatí, protože opravdu už nevím, čím ji zabavit. Bohužel nemůžeme ani ven, takže její energie se pomalu ale jistě hromadí uvnitř a ven vychází v podobě zlobení či v lepším případě hraním si na superhrdinku, která skáče po gauči a úkryt má v šatně v druhé polici...
Hrozně ráda kreslí, vystřihuje a lepí. Když už nechodí do školky, napadlo mě, proč ji nenaučit něco doma, samozřejmě formou her. A právě v tomto případě přemýšlím o dvou krásných produktech, které mě aktuálně hodně zaujaly a ráda bych se s Vámi o ně podělila. V prvním případě se jedná o knižní hru, která provede dítě celou abecedou. V knize Alfabeta jsou skryty aktivity jako stříhání, lepení, kreslení, které zábavnou formou přiblíží dětem abecedu.


V druhém případě se jedná o dětskou mapu světa Discovery Puzzle. Je to ilustrované podlahové puzzle s 3D figurkami a průvodcem. Opět formou hry naučí děti něco o světě, zvířatech, atd...

A na závěr něco smysluplného :-) Máte chuť na dobrý skutek? Na FB profilu prezidentského kandidáta Pavla Fischera jsem objevila projekt Armády spásy Nocleženka, kterým umožníte lidem bez domova přespat v azylovém domě i s možností hygieny a občerstvení. Jsem přesvědčená, že v těchto mrazech je to potřeba víc než kdy jindy. A hlavně vím, že 100 Kč mi chybět nebude a za ten pocit alespoň minimální pomoci to stojí! Snad se mnou souhlasíte. Myšlenky typu "bezdomovci si za to můžou sami" zažeňte. Nechci zobecňovat, samozřejmě jsou konkrétní jedinci, kteří žijí na ulici svou vinou. Ale už jen systém dětských domovů, kdy v 18-ti letech vyjdete do světa bez ničeho nebo dokonce zatíženi exekucí od dětského věku je dost často beznadějný. V jiném případě se do takové situace lze opravu dostat snadno, stačí v životě narazit na špatného člověka. A že jich je bohužel hodně :-( 

Pěkný týden v teple domova Vám přeje Petra

1 komentář:

  1. Radku Třeštíkovou má moc ráda moje žena. Já bych si ji ale do svojí knižní databáze nejspíš nezařadil. Četl jsem od ní Bábovky, myslím, a jako je to prostě čtení pro ženy. Ale to nemyslím nějak pejorativně. Rozumím tomu, že manželku by zase nebavilo číst životopis Ronalda nebo Messiho. :-)

    OdpovědětVymazat