neděle 27. května 2018

Tak různě...

Bydlíme na vesnici. Jsem za to ráda. I když někdy mi vadí, že každý řeší každého. Ale to dobré převládá. Během procházky s kočárkem stihneme u jednoho zhlédnout koupené trvalky, u druhého probrat nové informace, u třetího si dát rychlou kávu (někdy i něco menšího, zato ostřejšího), atd... Když mi v kuchyni chybí puding, mám několik možností, kam si pro něj skočit, i když je obchod zavřený. 
Nikdy jsem také nevěřila, jak důležité je mít dobré vztahy se sousedy. Rádi děláme společně grilovačky a jiné "sedánky". Nakonec soused je ten, který je nejblíž a může Vám tak kdykoliv pomoci, když bude potřeba. Včera jsme také strávili příjemný večer na terase. Akorát ten dnešní bolehlav bych ráda vynechala :-) 
A když už sedíte na terase se sousedy či přáteli, co dělají děti? Ano, mají pískoviště, dětský domek a jiné hračky. Jak jistě víte, nejvíce je baví věci, které hračkami nejsou. V poslední době sbírá naše Kája šneky a staví jim domečky. Trošku jsem zabrouzdala na internetu a narazila jsem na super vychytávku pro děti. Mám pro Vás tedy tip :-)
Jedná se o domeček pro zvířátka. Pokud nemáte zahradu, nevadí, stačí i balkon v paneláku. Existují totiž včelky samotářky, které si například v dutých stéblech dělají hnízda a pokud uděláte domeček na zahradě, mohou se tam nastěhovat i ještěrky, ježkové a jiní. Příprava takového domečku je opravdu jednoduchá. Ideální je začít na jaře nebo na podzim. Stačí navrtat různě velké díry například do prken, špalků, cihel, porobetonu cca 10 cm hluboké a široké 3-10 mm. Můžete použít i dutá stébla, svázat je a nastrkat třeba do dutých cihel. Přiznám se, že i já jsem u domečku seděla několik minut a sledovala to hemžení. Jelikož hmyz vymírá a jeho počty klesly o čtvrtinu, dejte se do stavění :-)

Přeji zábavu při stavění domečků a pěkné večery s přáteli! Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat