neděle 3. června 2018

Letní terasa

Mnoho z Vás si určitě s příchodem jara začne chystat a plánovat terasu či balkón. Přece jen na tomto místě trávíme v létě hodně času a chceme, abychom se zde cítili příjemně. Dnešní trh nabízí spoustu zahradního nábytku, lehátek a různých dekorací, takže bezpochyby je z čeho vybírat. Vždy tvrdím, že máme na jaře a v létě místnost navíc.
Terasu jsme postavili vloni, ale stále je na ní plno práce. Důležitý je fakt, že máme zázemí pro grilování a venkovní posezení. Z boku našeho domu budeme budovat ještě jednu malou terásku, které povede rovnou do užitkové části zahrady. Zde bych si představovala černý retro kulatý kovový stolek s židlemi a všude květiny...takové malé zákoutí ideální na ranní kávu :-) Níže jsem vytvořila koláž, jako pozadí jsem zvolila horskou krajinu, kterou miluji.
Nesmíme zapomenout na pěkné prostírání a doplňky na terasu. Přeci jen, když máte návštěvu, určitě se mnou souhlasíte, že se venkovní posezení snažíte co nejvíce zdokonalit. Mně se velmi líbí kombinace růžové se zlatou a modré s mintovou barvou. Příklady uvádím níže na kolážích. Která se Vám líbí více?
 
Pokud máte děti, nezapomeňte jim na terase vymezit alespoň kousek místa, kde si budou hrát, či mít uložené hračky (boxy, krabice, truhly,...). Ven je ideální tabule s křídami, malý stolek se židličkami, teepee, atd.



Dnes najdete na internetu, hlavně na Pinterestu, mnoho tipů a nápadů, jak si terasu či balkon zkrášlit. Moc se mi líbí například žebřík, na kterém jsou zavěšeny truhlíky a květináče. Tyto žebříky se prodávají v různých podobách, nabízí je například Ikea či Lidl, viz obrázek níže. Osobně mám však raději, když si někdo žebřík vyrobí sám, či ho zrenovuje. Ve sklepě u rodičů jsem našla starý žebřík na patrovou postel, který jsem obrousila, nastříkala na šedivo a zavěsila na něho truhlíky. Pod žebříkem mám další květináče a zákoutí je moc pěkné.


A jakou vychytávku máte Vy?
Petra

1 komentář:

  1. Taková teráska je vždycky fajn. Zrovna včera jsem na ní trávil odpoledne. Zabalil jsem se do teplého MMA oblečení, hlavně Oktagon mikina je super a prostě jsem si užil takové to líné, ale přeci jenom trochu teplé, i když teda ne zase tak moc, odpoledne. :) Za mě fakt super :)

    OdpovědětVymazat