neděle 20. května 2018

Kam v Orlických horách?

Po týdnu je tady opět článek ze života. Minulou neděli jsem v položce Mé realizace zveřejnila nový pokojíček Štěpánka, tak snad se Vám líbil. Dnes bych se ráda věnovala naší menší čtyřdenní dovolené v Orlických horách. Dlouho jsme vybírali penzion, opět pod heslem "babyfriendly", a musím říct, že jsme se trefili do černého. Kozí chlívek. Vřele doporučujeme. Dovolená je pro mě super, když jsou splněny následující kritéria: pěkné a čisté ubytování, příjemný a vstřícný personál, možnost výletů v okolí. Kozí chlívek toto vše splnil, a to se mi stává málokdy.

1. Pěkné a čisté ubytování. Zde bych doplnila i slovo stylové. Nejen, že byl interiér čistý, ale opravdu krásně zařízený ve venkovském stylu a voňavý. Každý pokoj měl jiný název (medový, olivový, heřmánkový,...) a byly v něm umístěny difuzéry s vůní, takže za mě palec nahoru! Jediné minus bylo, že v pokojích bylo hodně slyšet z chodby a sousedních pokojů, pokud byli lidé hlučnější. Dále, penzion má i v suterénu wellness, ani já jsem neodolala a zašla si na masáž.

2. Příjemný a vstřícný personál. A to doslova. Je vidět, že na děti jsou tu zvyklí. Nic nebyl problém, i když máme dvě hyperaktivní holčičky. Dokonce si paní servírka vzala dva obrázky od Káji a pověsila si je do kuchyně a za bar (i kdyby je druhý den sundala, samotné gesto se mi líbilo). Jídlo a nápoje byly vynikající, nemuseli jste čekat dlouho,i když byla restaurace plná lidí. Navíc vše servírovali v nádherné keramice, která, jak jsem zjistila, pochází z Polska z města Boleslawiecz a krásně podtrhuje venkovský styl zařízení.



3. Výlety po okolí. Hned první den jsme se vydali do lanového centra pro děti i dospělé, které je cca 500m od penzionu. Kája byla nadšená :-) Pro děti byla fajn i Kačenčina pohádková stezka. Součástí je několik stanovišť s interaktivními prvky a úkoly související s příběhem daného stanoviště. U každé zastávky je socha Kačenky. Dále jsme absolvovali horskou turistiku s kočárkem a navštívili Šerlišský mlýn, Masarykovu chatu a z úpatí kopce viděli polské středisko Zieleniec, kam se určitě v zimě chystáme na lyže. Prošli jsme si Velkou Deštnou a dali si vynikající oběd ve srubu Karolina. Kouzelný byl i výstup ke kostelu Sv. Matouše. Opravdu zvláštní místo, kostel je v opravě, můžete se podívat dovnitř. U kostela je obrovská houpačka a výhled na okolí je parádní.


Po dlouhé době to byl pro mě opravdový relax. Na terásce si dát capuccino, děti se zabavily na dětském hřišti, v dětském koutku či v restauraci "za pecí", kde měly místo na hraní. Pokud nebudete vědět kam, zkuste to. Stojí to za to.

Krásný týden, Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat