pátek 5. ledna 2018

Když teplý kabát nepomůže...

Přemýšlela jsem o čem psát další článek a jelikož jsem podlehla chřipce, nebylo nad čím váhat. V poslední době byli téměř všichni kolem mě nemocní. Já jsem statečně odolávala, ale rýma mě stejně dohnala. Dříve jsme tak často nemocní nebyli, ale od té doby co Kája navštěvuje školku, s nachlazením bojujeme častěji. Rozhodla jsem se s Vámi podělit o mé vyzkoušené tipy, jak úspěšně bojovat s nemocí a posílit si imunitu. Tedy úspěšně....léčená rýma trvá sedm dní, zatímco neléčená týden, znáte to :-) Určitě i Vám nebylo v poslední době dobře a pokud ano, jste šťastný člověk!

1. Přísun vitamínů. Neustále nakupuji ovoce, zvláště v zimním období. Dříve jsem hodně dělala ovocné šťávy v odšťavňovači a jelikož jsem dostala k Vánocům Smoothie maker, nyní experimentuji v něm :-) Samozřejmě nic se nemá přehánět, v ovoci je dost cukrů, takže vícekrát než ob den si ovocné šťávy neděláme a maximálně do dvou decilitrů. Zkoušela jsem různé variace, nejvíce nám chutná pomerančové smoothie:
1 pomeranč, 1 mandarinka, 1 kiwi, 1-2 cm kořene zázvoru, 1/3 hrnku vody
Čaj si dělám z čerstvého zázvoru, medu a citronu. Co se týče dětí, pro Káju máme Vibovit a Rakytníček. 
2. Dalším mým rituálem je horká vana. Jakmile mám pocit, že budu nemocná, napustím si plnou vanu horké vody a pak si jdu lehnout. Do vany si dám pár kapek Tee Tree Oil, který kapu například i na mokrou plenu, když zvlhčuji u postýlky vzduch. Používám také eukalyptový sprej, který před spaním nastříkám v ložnici. Nevím, zda je to zdání, ale opravdu se mi lépe dýchá. Kamarádka dokonce tvrdí, že po použití tohoto spreje manžel méně chrápe :-)
3. Na závěr mé želízko v ohni. Soused nám doporučil nápoj, na který nedáme dopustit a již několikrát nám pomohl. Musíte ho však použít hned, jakmile cítíte, že na Vás "něco leze". Opravdu to zkuste! Pište si:
Do skleničky si nalijte půl deci slivovice a dejte cca na 10 sekund do mikrovlnky ohřát. Poté v nápoji rozmíchejte lžičku medu a nalijte šťávu z půlky citronu. Vypijte horké před spaním a ráno budete určitě v pořádku :-) Na slivovici obecně nedám dopustit, věřím tomu, že "kudy teče, tudy léčí". 
Nejlepší doktor je samozřejmě spánek. Jenže s dvěma malými dětmi...asi víte, o čem mluvím :-) Nezapomeňte ani na každodenní procházky na čerstvém vzduchu.

Zimu bez nemocí Vám přeje Petra

2 komentáře:

  1. Zázvor je skvělý pomocník. Přes zimu mi doma nesmí chybět. Zázvorový čaj mi navíc chutná, takže ho piju jako prevenci a ne jen, když jsem nemocná :-) Jako prevence se mi také osvědčila šťáva z rakytníku . Nechci zbytečně jíst nějaké chemické přípravky na posílení imunity, když skvěle poslouží i příroda. Stačí jen, když se o ní člověk zajímá a ví, co si má vybrat.

    OdpovědětVymazat
  2. Jako ta slivovice není úplně od věci, ale to by se během letošní zimy člověk asi upil. :) Mně ke štěstí stačí voda sycená vodíkem. Přišel jsem na ní po doporučení mého kolegy, který si ji nosí do práce. Tak jsem se ho jednou zeptal, co to pije a proč nepije normální vodu. :) No a od té doby mě to začalo zajímat. Vodíkem obohacená voda je super na imunitu a celkovou obranyschopnost těla, takže určitě doporučuji. ;-)

    OdpovědětVymazat