sobota 16. června 2018

Tipy na zahradu

V dnešním článku bych se s Vámi ráda podělila o pár mých poznatků, co se květin týče. Již několikrát jsem se zmínila, že stále děláme zahradu (nikdy bych neřekla, co to obnáší práce a financí) a já sázím a sázím ostošest. Květiny mám moc ráda, jak v interiéru, tak v exteriéru. I když máme ještě v části zahrady staveniště, nikdy nezapomenu osázet truhlíky na oknech a mít plnou terasu květináčů. Už jen pro ten pocit. Květiny pro mě znamenají krásu a když jsem jí obklopena, cítím se také krásně. 
Co na okna? Léta jsem do truhlíků dávala českou klasiku, muškáty. Přiznám se, že jsem je volila spíše pro jejich odolnost, nijak zvlášť jsem z nich nadšená nebyla. Řadu let však zdobily okna mého bytu a pak domu. Stejně, jako jsem byla zvyklá u babiček a rodičů. Vloni jsem si řekla dost a zvolila pro mě mnohem hezčí variantu-surfinie. Vypadají moc pěkně, ale to je vše. Opravdu mě nebavilo při každém dešti lítat kolem domu a truhlíky dávat pod střechu a pak zpět na parapety. A letos jsem na to kápla :-) Vrátila jsem se k muškátům. Ovšem ne k těm klasickým, jako předchozí léta, ale k anglickým (ano, opět má milovaná Anglie). A jsem nadšená. Jsou neuvěřitelně bohaté, husté a mají krásné květy. Vydrží přímé slunce, déšť, a když je dvakrát do měsíce pohnojíte, bude radost se na ně dívat!


Dlouho jsem si lámala hlavu s tím, jaké rostliny koupit a jak je na zahradě rozmístit. Po hodinách strávených na internetu jsem to vzdala a poprosila o pomoc kamarádku, která se věnuje navrhování zahrad. V seznamu doporučených keřů a trvalek byla i Čechrava japonská (Astilbe japonica). Dosud jsem se s ní nesetkala a musím říct, že jsem byla mile překvapená. Má krásná tmavě červená vzpřímená květenství. Je odolná, nenáročná a nevšední.

Závěrečné doporučení se týká trendu posledních let - bylinkové zahrádky. Lidé se vrací k přírodě a přísady na vaření si pěstují na svém pozemku. I já neodolala. U hodně známých jsem však viděla, že bylinky se hodně rozrůstají, až mi to připomnělo plevel. Rozhodla jsem se bylinky zasadit v květináčích do země. Rostou tak úhledně a mám je pod kontrolou :-)


A co Vás potěší při pohledu na zahradu? Budu ráda, když mi na FB napíšete svoje vychytávky.

Pěkný týden při mistrovství světa ve fotbale :-) Petra

Žádné komentáře:

Okomentovat