středa 21. února 2018

Rozveselte se!

V neděli jsme měli jet na hory. Objednali jsme parádní penzion a já před sebou měla vidinu krásných čtyř dní, kdy budeme relaxovat (zamluvila jsem si masáž), dovádět s dětmi ve sněhu, lyžovat a večer sedět na baru s chůvičkou vedle drinku...V pátek dostala Karolína antibiotika a Valentýna rýmu. 
Nikam jsme nejeli. Celou neděli jsem běhala s mořskou vodou a sirupem na kašel od jedné k druhé. Převlékla jsem všechny postele (tam se bacily drží nejvíce, že), vyprala tři pračky, dopoledne strávila v kuchyni vařením polévky a rajské omáčky, protože přece všichni potřebují pořádné jídlo. V osm večer jsme holčičky uložili do postelí a já si konečně sedla. Najednou jsem si vzpomněla, že jsem teď měla sedět na tom baru. Myšlenky mi ubíhaly směr Orlické hory. Vytrhl mě pláč Váji, která nechtěla spát, tak řádila až do půl jedenácté. Díkybohu na myšlenky přestal být čas. Pak jsem padla za vlast. Ráno mi manžel napsal: " Na horách dnes musí být krásně!"
Nikomu jsem nic nevyčítala, s dětmi se prostě nedá plánovat. Byla jsem s tím smířená, ale v podvědomí mi to samozřejmě bylo líto. Před dětmi jsem ale na sobě nedala nic znát, také se těšili. Naštěstí jsme hory přeložili na březen bez jakékoliv pokuty. Na co jsem pak myslela? Jak se rozveselit. A to je ústřední téma článku.

Děti jsou zdrojem štěstí, ale také velkých starostí. Miluji je, ale někdy mám pocit, že si dostatečně nevážím času stráveného s nimi. Nejsem vždy tak veselá, jak bych být měla a někdy přijde i záchvat vzteku. Že v tom nejsem sama, viďte? Přitom to většinou chce jen trochu důvtipu a přemýšlení. Už dlouho vím, že platí zlaté pravidlo "kdo si hraje, nezlobí". Stačí najít pro holky nějakou zábavu a je po starostech a zlobení. Takže v první řadě se rozveselím s dětmi. Najdeme zábavnou hru a čím více ze sebe děláte šaška, tím více je slyšet smích :-)


Hudba. Dříve jsem měla neustále puštěné rádio. Teď na to není nějak prostor. Když doma ječí děti, nechte ječet ještě rádio, to není moc příjemné...Naštěstí je hudba jedna z věcí, která zabaví i holky. Jakmile jim pustím písničky, začnou tancovat a "zpívat". I pro mě je někdy balzám na duši si pustit oblíbené songy. Tak nějak mě přenesou do jiné dimenze :-) Nedávno si Kája stěžovala, proč na maškarním karnevale hrají dětské písničky, proč tam nepustí třeba "slip slip od Imagine Dragons nebo Despacito". Teď jí to bere víc než Míša Růžičková nebo Čiperkové. A já jsem za to ráda :-)

Kniha či seriál. O knihách jsem toho napsala více než dost. Bohužel na ně teď není tolik času. Nedávno jsem přečetla knihu Cizinka a poté zjistila, že na základě této knižní předlohy vznikl i seriál. Zatím byly natočeny tři série a já tomu celkem propadla :-) Samozřejmě jsem je už zkoukla všechny. Notebook jsem měla puštěný při vaření nebo když holky spaly. Pro dámy doporučuji, příjemná oddechovka s atraktivním hlavním hrdinou :-) Kamarádka mi nedávno řekla, že mě ve dne v noci proklíná, protože toho teď moc nenaspí, sleduje a sleduje...

Něco na zub. Čokoláda. Pro mě number one. Vždy mě dobře naladí i káva a večer si občas dám Baileys. Ovšem nejlepší je vše spojit. Je tu tedy další tip, vyzkoušejte!! Kromě klasického servírování tohoto likéru na ledu jsem vyzkoušela jeho kombinaci s kávou. Tímto nápojem můžete například překvapit návštěvu, úspěch zaručen! Tady je recept, není nic jednoduššího:
Do sklenice na kávu nalijete našlehanou mléčnou pěnu, poté přilijte espresso a poté Baileys (25 ml). Můžete ozdobit nastrouhanou čokoládou. Možná je i studená varianta, kdy jen uvaříte kávu, necháte ji vychladnout a nalijete ji do ledem naplněné sklenice, kam poté přilijete Baileys.


Čerstvé květiny. Když jsou na stole čerstvé květiny, hned vypadá místnost jinak. Většinou, když jedu do města, si menší svazek koupím. Jen tak pro radost. Je to vůně jara, na které se už strašně těším!

Způsobů, jak se rozveselit, je nespočet. Někdy si stačí jít pro dobrou náladu zaběhat, jindy si jen obléct něco pěkného na sebe. Budu moc ráda, když se se mnou na FB podělíte, co konkrétně Vás rozveselí.

Mějte veselý týden a v sobotu držte palce zlaté Ester :-)
Vaše Petra

3 komentáře:

  1. Peto, ještě že má Cizinka jen 3 serie, protoze jinak nevim nevim jak by dopadla naše domácnost. Diky za typ....je to skvelej serial:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, teď to čtu :-) Velké díky, první komentář!!!! Jsem ráda, že jsem Ti dala dobrý tip! P.

    OdpovědětVymazat